KODEKS FORUM
§1. Postanowienia Ogólne
* Każdy Użytkownik wraz z rejestracją akceptuje poniższy Kodeks Forum.
* Jako, że do rejestracji na forum wymagane jest zaakceptowanie treści kodeksu to jego nieznajomość nie będzie zwalniała od kary w przypadku złamania zasad.
* Kodeks odnosi się do każdego użytkownika forum jak i członków Senatu Gladiatus.pl. Obowiązuje absolutna równość wobec zasad.
* Personel Forum Gladiatus.pl zachowuje sobie prawo do ostrzegania, cenzury i banowania Użytkowników w przypadku nieprzestrzegania zasad. W ekstremalnych przypadkach, które są rozpatrywane indywidualnie, Użytkownik może zostać zablokowany w Grze, oraz na kanałach IRC. To działa także w drugą stronę. Zasady obejmują zamieszczone posty oraz prywatne wiadomości (PW).
* Ogólne Warunki Użytkowania Gladiatus obejmują także forum. Oznacza to, że zgodnie z niemieckim prawem właściciele Gladiatus.pl nie ponoszą odpowiedzialności za żadne zamieszczone na nim, a chronione prawami autorskimi, obrazki lub linki.
* Na forum jedynym językiem, jakim należy się posługiwać, jest język polski. Inne języki mogą być wykorzystane tylko do zaprezentowania nazw (np. "The Gladiators") lub pojedynczych zdań (np. w sygnaturze "Beware of the heretic, the alien, the mutant"). Należy starać się pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii i nie używać żargonu kaleczącego język polski.
* Przed założeniem nowego tematu na forum należy upewnić się, że jest on zakładany w odpowiednim dziale. W każdym podforum obowiązuje kodeks danego działu, z którym użytkownik ma obowiązek się zapoznać i przestrzegać go. Zatem w każdym podforum obowiązuje kodeks ogólny oraz kodeks danego działu. Jeżeli jakiś punkt kodeksu danego działu jest niezgodny z kodeksem ogólnym wówczas obowiązuje kodeks ogólny. W takim przypadku zaobserwowaną rozbieżność pomiędzy kodeksami należy zgłosić do Super Moderatora bądź Administratora Forum.
* Obsługa forum nie rozstrzyga sporów dotyczących praw do własności intelektualnej.
* Administracja Forum zastrzega sobie prawo do ewentualnych korekt kodeksu podczas działania forum. Wszystkie zmiany będą wprowadzane z lekkim wyprzedzeniem, a użytkownicy zostaną o tym poinformowani.
Niedozwolone jest:
* zamieszczanie postów w imieniu zbanowanych Użytkowników na Forum.
* podszywanie się pod członków Senatu Gladiatus.pl (zarówno tych odpowiedzialnych za gre jak i forum) , wliczając w to naśladowanie ich nicków, avatarów, sygnatur itd.
* nadużywanie guzika Zgłoś. Rozumie się przez to klikanie przycisku pomimo tego, że nie zostały złamane Zasady Forum.
* pisanie postów bezpośrednio pod sobą. W przypadku, gdy chcemy coś dodać do swojej poprzedniej wypowiedzi, używamy opcji Edytuj.
* pisanie postów, których głównym celem jest zdobycie większej ilości postów rankingu.
* "podbijanie" starszych wątków (zamieszczanie posta tylko po to aby temat znalazł się na pierwszej stronie). Obsługa Forum w uzasadnionych przypadkach ma prawo podbijać zamknięte tematy.
* edytowanie w postach dopisków wykonanych przez obsługę forum (moderatorzy itp.).
* zakładanie tematów, w których jest mowa o tym jak ominąć zabezpieczenia w grze, na forum i IRC, jak wykorzystać buga lub oszukać obsługę.
* zakładanie tematów, które w jakikolwiek inny sposób naruszają regulamin gry, kodeks forum lub OWU (m.in. poradniki multikonciarza, nielegalny handel rubinami, ogłoszenia sprzedam konto, opisy botów itp.)
* zachowywanie się jak dodatkowy moderator, np. pisząc "Temat zamknięty", pomimo że nie jest się założycielem tematu.
* wstawianie do postów obrazków o wymiarach większych niż 500px szerokości, 500px wysokości, waga 500kB.
* cytowanie wypowiedzi naruszających punkt kodeksu "Treści Zabronione".
Kodeks Forum - §2
§2. Treści Zabronione
W postach, profilach, avatarach i sygnaturach nie można zamieszczać treści:
* Pornograficznych, politycznie ekstremistycznych, obraźliwych, zabronionych przez prawo i powszechnie uznanych za moralnie niepoprawne.
* Wzywających do: nienawiści i dyskryminacji na tle rasowym/religijnym oraz odnoszących się do ideologii totalitarnych jak np. faszyzm, nazizm.
* Zawierających jakiekolwiek prywatne wiadomości lub dyskusje, bez zgody wszystkich zainteresowanych stron. Ta reguła tyczy się wszystkich systemów komunikacyjnych Gladiatus bądź innych, na przykład: prywatne wiadomości, MSN, ICQ, GG lub IRC.
* Zawierających linki referencyjne do gier on-line oraz innych serwisów.
Wyżej wymienione linki są dopuszczalne w całym profilu (np tekst wewnętrzny, sygnatura). Nie można ich umieszczać tylko w postach i prywatnych wiadomościach.
* Merytorycznie nie należących do danego Wątku, czyli tzw. Offtop'u oraz treści nie posiadających żadnego sensu, mających na celu zaśmiecenie danego forum, czyli tzw Spam'u
* Których jedynym celem jest drażnienie bądź obrażanie innych uczestników społeczności. To samo tyczy się tzw "trollowania" tzn: pisania postów wyłącznie w celu irytowania innych ludzi bądź wszczynania awantur.
* Wulgarnych (także wulgaryzmów użytych w formie ocenzurowanej np. gwiazdkowanie, przekręcenie liter).
* Ograniczających się do pojedynczego słówka określającego emocje, np "fajnie". Należy w jakiś sposób poprzeć swoje zdanie, np.: "fajnie, bardzo podoba mi się sposób w jaki tworzysz sygnatury".
* Zawierających flood, czyli kilkakrotne powtórzenie tego samego słowa lub znaku, np: "plz plz plz plz plz" " :DD :DD :DD :DD :DD "
* Zawierających wszelkiego rodzaju reklamy, bądź odnośniki do stron mających na celu doprowadzenie danego użytkownika lub innej osoby do jakichkolwiek korzyści majątkowych lub materialnych.
* Propagujących piractwo komputerowe, w tym linków do cracków, warezów oraz stron je oferujących.
* Napisanych w większości kolorem/kursywą/innymi metodami utrudniającymi ich przeczytanie. Dopuszczalne jest to tylko do podkreślenia ważniejszych fragmentów.
* Zawierających tzw. "drzewka z cytatów". Posty powinny być przejrzyste i czytelne.
§3. Sygnatury i Avatary
I. Parametry:
Sygnatura nie może przekroczyć poniższych wymagań:
* Szerokość: 500 pikseli
* Wysokość: 150 pikseli
* Waga pliku nie może przekroczyć 50 kB.
Avatar nie może przekroczyć poniższych wymagań:
* Szerokość: 130 pikseli
* Wysokość: 150 pikseli
* Waga pliku nie może przekroczyć 25 kB.
II. Wyjątki:
1. Sygnatury Członków Senatu Gladiatus.pl mogą składać się z dodatkowych obrazków/ikonek o niewielkim rozmiarze.
2. Administracja zastrzega prawo do wycinania lub blokowania nieregulaminowych sygnatur bez informowania o tym użytkowników.
§4. Obsługa Forum i Odpowiedzialność Użytkownika
Każdy uczestnik Forum musi przestrzegać Kodeksu, gdyż akceptuje go z chwila rejestracji na forum.
Jeżeli użytkownik nie jest usatysfakcjonowany Kodeksem to nie musi rejestrować konta na forum. Rejestracja na forum nie jest konieczna do gry w Gladiatus.pl
Użytkownik może zarejestrować tylko JEDNO KONTO. Konto jest przypisane do jednego użytkownika i może być używane tylko prze tą osobę. Wyjątki są tylko dozwolone przez Administrację.
Administracja Forum Gladiatus.pl zastrzega sobie prawo do:
* blokowania/usuwania/modyfikacji kont użytkowników
* zamykania/usuwania wątków
* innych działań moderatorskich
bez podania wyraźnej przyczyny takiego działania.
§5. Kary
a) system kar
Obsługa forum dysponuje zintegrowanym z forum narzędziem, za pomocą którego może udzielać ostrzeżenia - standardowa kara na forum.
Użytkownik informowany jest o otrzymaniu ostrzeżenia poprzez Prywatną Wiadomość (PW) oraz poprzez odnotowanie ostrzeżenia w jego profilu na forum.
Otrzymanie określonej ilości ostrzeżeń może doprowadzić do otrzymania bana na forum.
* 1 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
* 2 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
* 3 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
* 4 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
* 5 ostrzeżenie + dodatkowy ban stały
W normalnych okolicznościach bana stałego otrzymuje się po otrzymaniu 5 ostrzeżenia. W wypadku dopuszczenia się wyjątkowo ciężkich przewinień może nastąpić to szybciej.
b) inne kary:
* Upomnienie - najlżejsza kara, stosowana w przypadku niewielkich przewinień. Traktowana ma być jak zwrócenie uwagi użytkownikowi przez Moderatora. W przypadku ignorowania upomnień użytkownik może zostać ukarany ostrzeżeniem.
* Blokada/usunięcie/przesunięcie posta lub wątku - standardowe działanie porządkowe na forum, które może być związane z nadawaniem ostrzeżeń.
Ponowna zmiana/edycja postów ocenzurowanych bądź zedytowanych przez Moderatora będzie karana.
* Zmiana/usunięcie/blokada avatara lub sygnatury - standardowe działanie porządkowe w przypadku użytkowników posiadających nieregulaminowe avatary lub sygnatury. Traktowane jako upomnienie.
* Edycja profilu - działanie porządkowe w przypadku użytkowników, którzy umieścili niedozwolone treści wewnątrz swoich profili.
* Ban na IP - kara nakładana w przypadku wyjątkowo ciężkich i wielokrotnych naruszeń kodeksu forum.
* Wykluczenie z oferty Gladiatus.pl - ostateczna i najcięższa kara, stosowana naprawdę w ekstremalnych przypadkach jak np rozprzestrzenianie pornografii, bug-using czy notoryczne łamanie kodeksu mimo wcześniejszych banów . Wykluczenie z oferty polega na jednoczesnej blokadzie: wszystkich kont w grze, na forum oraz bana na IRCu.
§6. Odwołania
W przypadku odwołań od ostrzeżeń czy innych działań moderatorskich: w pierwszej kolejności należy skontaktować się z Moderatorem, od którego otrzymało się ostrzeżenie lub podjął decyzję, co do której mamy zastrzeżenia i spróbować wyjaśnić sprawę.
Jeśli nie uda się rozwiązać problemu w ten sposób to należy się skontaktować z Super Moderatorem, któremu podlega konkretny Moderator.
W ostateczności można odwołać się do Administratora Forum, jego decyzja jest ostateczna.
Gdy mamy zastrzeżenia co do pracy Super Moderatora Forum to analogicznie jak w przypadku skargi na Moderatora: najpierw kontaktujemy się z samym zainteresowanym, w przypadku braku dojścia do porozumienia zgłaszamy się do przełożonego, czyli w tym przypadku Administratora Forum.
W przypadku złożenia skargi na Administratora Forum, zgłoszenie takie może rozpatrzyć tylko inny Administrator Forum.
Alternatywną drogą do odwołań i składania skarg na członków obsługi forum jest założenie wątku na podforum Skargi i Zażalenia
7. Zgłaszanie wykroczeń
W przypadku gdy użytkownik zauważy jakiekolwiek łamanie kodeksu forum, bądź kodeksu jednego z jego działów ma obowiązek zgłosić to w jeden z następujących sposobów:
* Należy użyć przycisku "Zgłoś", który znajduję się nad każdym postem. Wybieramy Moderatora przydzielonego do działu, w którym chcemy zgłosić posta, podajemy krótkie uzasadnienie zgłoszenia i wysyłamy zgłoszenie.
* Wysyłamy do Moderatora zajmującego się danym działem PW, w którym informujemy o problemie.
* Wysyłamy do Moderatora zajmującego się danym działem e-mail lub kontaktujemy się poprzez odpowiedni kanał IRC.